Dupa cum am observat tot mai multi, Facebook pregateste inca o serie de modificari in ceea ce priveste atat interfata, cat si anumiti algoritmi ai platformei. Primele modificari testate de catre companie au aparut anul trecut, cand au realizat un nou concept pentru cea mai importanta sectiune din platforma, si anume News Feed. Aceste modificari vin odata cu cresterea numarului de utilizatori de dispozitive mobile, compania dorind sa ofere o interfata si o experienta comuna pentru orice terminal.
Cum va arata noul News Feed
Pentru a compara mai usor versiunile propuse de Facebook, mai jos aveti vechea versiune pentru News Feed.
Asa cum am precizat mai sus, Facebook se ocupa de un nou design pentru News Feed inca din 2013. Atunci, compania a ales sa testeze  noua interfata doar cu o parte din utilizatori. In imaginea de mai jos puteti observa noul stil propus.
Aceasta propunere nu a ajuns sa fie implementata la toti utilizatorii, motivul fiind probabil feedback-ul primit, astfel ca in aceasta primvara Facebook a anuntat o noua interfata pentru News Feed. Aceasta varianta combina intr-un fel vechea interfata cu cea propusa in 2013.
Ce algoritmi a schimbat Facebook in News Feed
Cel mai probabil, multi dintre administratorii de pagini Facebook au observat, inca de la sfarsitul anului trecut, o scadere a interactiunii utilizatorilor cu postarile din pagina. Aceasta scadere a aparut la scurt timp dupa ce Facebook a introdus instrumentul ce contorizeaza numarul de vizualizari pentru fiecare postare, asa cum se poate observa in imaginea de mai jos.
Modificarile la nivel de algoritmi erau intr-un fel de asteptat, tinand cont ca paginile Facebook au devenit un instrument extrem de important pentru majoritatea afacerilor ce folosesc mediul online pentru promovare. Compania incearca sa monetizeze cat mai mult din sistemul de publicitate, iar domeniul Business este cea mai buna tinta pentru ei.
Principala modificare adusa in News Feed, consta in faptul ca postarile unei pagini nu mai sunt distribuite tuturor (sau majoritatea) fanilor, ci acestea ajung doar la aproximativ 5% dintre acestia. Aceasta modificare nu este insa si ultima care afecteaza firmele ce folosesc pagini Facebook, deoarece acum a reaparut si butonul Follow, cu o mica schimbare. Butonul apare doar daca esti fan al paginii, iar de el conteaza daca primesti sau nu postarile in News Feed. Si aceasta schimbare diminueaza distribuirea postarilor.
Solutia cu care vine compania, este evident cumpararea publicitatii. Dupa cum se poate vedea si in imaginea de mai sus, a aparut un nou buton disponibil administratorilor pentru fiecare postare, si anume, "Boost Post" (in functie de limba setata). Aceasta functie ofera posibilitatea de a promova o postare cat mai usor prin sistemul de publicitate platita.
Daca aveti si alte informatii despre schimbarile aduse de facebook pana in prezent sau anticipati si alte modificari, va rugam lasati-ne un comentariu.